Spaghettis de courge et betteraves confites | Spaghetti squash and beetroots

 
m1 (14 of 16).jpg
 

For 4 people

Ingredients:

1 spaghetti squash

2 beetroots

4 tbsp pine nuts

1/4 cup olive oil

salt and pepper

Pour 4 personnes

Ingrédients:

1 courge spaghetti

2 betteraves

4 cs de pignons de pin

1/4 tasse d’huile d’olive

sel et poivre

Time of preparation: 45 min

Preheat the oven at 180°C.

Cut the squash in half into its length. Remove the seeds with a spoon. Brush the inside of the squash with olive oil and season with salt and pepper. 

Wash the beetroots and cut them into pyramid shapes. Brush the beets with olive oil and season with salt and pepper. 

Put the vegetables in the oven and cook them for 35 minutes (or until the squash becomes tender).

Meanwhile roast the pine nuts in a saucepan.

 

 

Take the vegetables out of the oven. With a fork, scrape the inside of the squash and spaghetti will come out naturally. Plate the spaghetti in a plate with the cooked beets and garnish with pine nuts on top.

Serve hot!

Temps de préparation: 45 min

Préchauffer le four à 180°C.

Couper la courge en deux dans le sens de la longueur. Retirer les graines de courge à l’aide d’une cuillère. Badigeonner l’intérieur de la courge d’huile d’olive et assaisonner avec du sel et du poivre. Laver les betteraves et les couper en morceaux en forme de pyramide. Les badigeonner d’huile d’olive et assaisonner avec du sel et du poivre.

Enfourner les légumes sur une plaque recouverte de papier sulfurisé et cuire pendant 35 minutes (ou jusqu’à ce que la courge soit bien tendre).

Pendant ce temps, faire revenir les pignons à sec sur une poêle jusqu’à ce qu’ils soient légèrement grillés.

Sortir les légumes du four. A l’aide d’une fourchette, gratter l’intérieur de la courge et des spaghetti en ressortiront automatiquement. Dresser les spaghetti dans une assiette creuse, déposer les betteraves cuites sur le dessus et garnir avec les pignons de pin. 

Servir chaud !

Healthy tip: Spaghetti squash deliciously replaces wheat spaghetti (that are high in carbs and with a high calories value)

Healthy tip: La courge spaghetti remplace délicieusement les spaghettis à base de farine de blé, qui sont très riches en hydrates de carbone et dont la valeur calorique est beaucoup plus élevée.


Marie WittockComment